Legyen élmény a tanulás!
Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása a köznevelési intézményekben
A projekt azonosító száma: EFOP 3.3.7-17-2017-00012
A kedvezményezett neve: Veszprémi Tankerületi Központ
Elnyert támogatási összeg: 65 382 233 Ft
A projekt időtartama: 2017. szeptember 1 – 2021. június 30.
Részt vevők: Két iskola (Tasner Antal Általános Iskola és Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola), pedagógusai, diákjai és szüleik, Várpalotai Járási Hivatalhoz tartozó települések önkormányzatai és dolgozói
A projekt tartalmának bemutatása
Informális tanulás: A legészrevétlenebb, de életünk során a leggyakrabban előforduló tanulási forma. Szinte bárhol és bármikor megtörténhet velünk: utazás közben hallgatva a rádiót, kötetlen beszélgetések során, magazinokat lapozgatva. Az informális tanulás lényege annak tervezetlenségében rejlik. Ezeket az ismereteket nem tudatosan keressük: véletlenül „szippantjuk fel” őket.
Nonformális (nem formális) tanulás:
- A formálisnál kötetlenebb tanulási forma mind folyamatát, mind célját, mind jellegét tekintve.
- Ennek alapvető oka, hogy a nonformális tanulás keretei oldottabbak, hiszen az ismeretszerzést nem követi vizsga, mindenki „magának” tanul.
- A nonformális tanulás lényege egyrészt éppen ebben a sajátosságában rejlik: úgy tanulunk, hogy közben pozitív tapasztalatokat és sikerélményeket szerzünk.
Tasner Antal Általános Iskola infrastrukturális fejlesztése
A projekt azonosító száma: EFOP-4.1.3-17-2017-00444
A kedvezményezett neve: Veszprémi Tankerületi Központ
Elnyert támogatási összeg: 20.241.674 Ft
A projekt zárás várható időpontja: 2018. október 31.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósul meg.
A projekt tartalmának bemutatása
„Az állami fenntartású köznevelési intézmények tanulást segítő tereinek infrastrukturális fejlesztése”című pályázati felhívásra nyújtott be támogatási kérelmet a Veszprémi Tankerületi Központ. Ennek keretében kerül sor a Tasner Antal Általános Iskola infrastrukturális fejlesztésére.
A projekt keretein belül megtörténik a nevelési-oktatási tevékenység megvalósításához használt termek, és az azok elérését szolgáló folyosók felújítása, a termek elavult bútorainak cseréje. A természettudományos tárgyak oktatását segítő 4 szaktanterem kerül korszerűsítésre, mely magában foglalja a szükséges eszközök beszerzését is.
A mindennapos testnevelés műszaki feltételeihez kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés keretein belül a beruházás során az építési tevékenység elsősorban az intézmény testnevelés óráin használt területeinek felújítását érinti, melynek keretein belül megújul a fiú és leány öltöző-vizesblokk.
Az infrastrukturális beruházás nagyban hozzájárul a minőségi tanulói környezet biztosításához.